9-Б Література


17.03.
Тема:Світова велич українського поета.
Огляд вивченої поетичної спадщини Т.Шевченка і його міркувань із “Щоденника”,
прози, драматургії, образів його малярства.
Визначні діячі світової культури про Шевченка.
Його вплив на літератури інших народів.
Шевченко та історичний поступ України.
Вшанування пам`яті поета в Україні й за кордоном.
20.03.
Тема: П.Куліш-відомий письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач (“Біблія”, твори В.Шекспіра, Дж.Байрона, Ф.Шиллера), автор підручників для школи, українського правопису (“кулішівка”). вплив на П.Куліша ідей європейського просвітництва: “Українець в Європі, європеєць в Україні”. Романтична основа світогляду. ентузіазм і жертовність П.Куліша у громадській та культурницькій роботі на шляху духовного відродження і культурного збагачення нації. 
Пантелеймон Куліш "Чорна рада". Перший україномовний історичний роман.
31.03.
Тема:Походження  назви роману. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю.Динамічний інтригуючий сюжет. Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Порівняльна характеристика Сомка та Брюховецького.Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов`язку. Символи роману.
03.04.
Тема: Порівняльна характеристика  образів Якима Сомка та Івана Брюховецького.
Фольклорно-етногафічний матеріал у творі. Мова роману Оцінка роману Тарасом Шевченком.
Значення роману П.Куліша.
Тест 2 за романом "Чорна рада" П.Куліша.
https://www.classtime.com/code/EKM6PK
РМ  Актуальність роману "Чорна рада" у наш час (письмово).
07.04. 
Тема: Марко Вовчок. Життя й творча діяльність Марка Вовчка. Марко Вовчок як перекладач. Збірка "Народні оповідання", продовження в ній шевченківських традицій .  Оповідання "Козачка", "Два сини", "Максим Гримач" та інші. "Інститутка". Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів-людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі.
10.04.
Тест до творчості  Марка Вовчка.
Робота над образами героїв повісті "Інститутка" Марка Вовчка.. Складання даймонда.
14.04.
Контрольна робота.  Творчість П,Куліша, Марка Вовчка( тестові питання)
Тема: Українська поезія другої половини 19 століття. Відомі поети(Степан Руданський, Леонід Глібов, Яків Щоголів, Іван Манжура, Юрій Федькович, Михайло Старицький, Володимир Самійленко, Борис Грінченко). Страдницький життєвий шлях і творчість Павла Грабовського, революціонера-народника, борця за українську справу. Оптимістичні мотиви у творчості поета-засланця ("Надія"). Зразок громадянської лірики ("Справжні герої"). Дружні взаємини з Надією Сигидою, її образ у поезії "До Н.К.С."
17.04.
Тема: Михайло Старицький - драматург, поет, прозаїк, театральний діяч. "Не захвати солодкого зомління..." ( із циклу "Монологи про кохання"). Духовне начало в коханні. Поетичні засоби (пейзаж, фантастичні мотиви) для вираження почуття.
21.04.
Тема: Володимир Самійленко "Не вмре поезія". Значення мистецтва, літератури в житті народу, ідея їх незнищенності. 
Тема: Юрій Федькович- поет, прозаїк, перекладач, перший буковинський письменник-демократ. Вплив на його поезію творчості Т.Шевченка.
24.04.
Тема: Балада "Добуш". Образ Добуша( Довбуша) у творчості письменника, у фольклорних легендах, його стосунок до історичної постаті народного месника 18 століття. Казкові риси у зображенні героя, зосередження поетичного викладу на вирішальному моменті його долі. 
"Сокільська княгиня". Розвиток культивованого в європейській поезії мотиву зачарованості вродою.  Майстерність непрямого зображення (загибель героя), виразність пейзажного малюнка. Федькович і німецькомовна поезія. 
28.04.
Тема: "Стрілець"- твір за мотивами Ф.Шиллера, Символіка "долу" та "гір", фантастичного образу гірської цариці. Протиставлення природи та цивілізації, вільного життя і буденної корисливості.
Самостійна робота з теми" Українська література 2 половини 19 століття"
05.05.
Тема: Українська проза другої половини 19 століття. Загальний огляд розвитку української прози другої половини 19 століття. Удосконалення реалістичних традицій. Основні літературні постаті. Іван Нечуй-Левицький. Життя митця та його творчість як новий імпульс української літератури("Колосальне всеобіймаюче око України"(Іван Франко). Її загальна характеристика. "Кайдашева сім`я" - соціально-побутова повість-хроніка. Гумористичний ракурс зображення та необхідність його врахування при інтерпретації повісті. 
08.05.
Тема: Самостійна робота за твором "Кайдашева сім`я"
Тема: Реалізм твору "Кайдашева сім`я". Сучасна(вічна) актуальність проблеми батьків і дітей.
Колоритні характери в повісті. Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й
моралі. Утвердження цінностей національної етики засобами комічного.
Тема: РМ Як вирішити проблему батьків та дітей ( на основі повісті "Кайдашева сім`я").
12.05.
 Тема: Іван Франко. Письменник, учений, громадський діяч. Життя і творчість митця. Багатогранність діяльності в українській культурі, її вплив на культурний і політичний  розвиток України. Основні книги і праці. Франко-перекладач. Значення творчості для розвитку української літератури, у пробудженні національної свідомості. Творчість І.Франка в музиці. Франко і світова література. 
15.05
.Поема "Мойсей"- одна з вершин творчості І.Франка. Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, збереження історичної памяті. Пролог до поеми - заповіт українському народові. 
19.05.
"Каменярі". Зв`язок твору з подвижницькою діяльністю І.Франка в розбудові української культури, піднесенні освітнього рівня народу. Алегоричний образ каменярів. Художні засоби поезії. Віршовий розмір.
"Ой ти, дівчино, з горіха зерня" Життєві імпульси появи творів (автобіографічність) . Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, утвердження невмирущості почуттів, ідеалу кохання.
Контрольна робота (підсумкова ) Тест. Час виконання 30 хвилин.



Комментариев нет:

Отправить комментарий